torsdag 12 april 2012

Sega chokladmuffins med dumle


Till ca 20 st
2 ägg
3 dl socker
2 dl glutenfri mjölmix ( 1½ dl vanligt mjöl)
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1 dl flytande margarin

2 rullar dumle alt chokladkakan med dumle

Vispa ägg och socker
blanda de torra ingredienserna och rör ner
tillsätt sist smöret och blanda

Klicka upp i aluminiumformar
Tryck i en dumlechokladbit

Grädda i mitten i 175* i ca 15-18 min

Jag hade lite noblesse kvar sen jag gjorde Saltlakritskakorna så jag la på dem på de varma muffinsen men annars är det gott att bara pudra på lite florsocker innan de ska ätas

6 kommentarer:

  1. De där såg ju inte liiiite goda ut. :) Förresten, om du hinner så skulle det vara fint om du någon gång ville göra en lista på choklad som är glutenfri. Speciellt med smaksatt choklad (som t.ex. dajm) har jag ibland blivit fundersam när jag läst innehållet, och sedan inte vågat använda om jag har gjort något som skall vara glutenfritt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra ide Tove! Ska lägga upp en lista med glutenfri choklad!

      Radera
  2. Åh gud, det där ser makalöst gott ut! Det måste jag testa! Du är så himla duktig och kreativ:)

    SvaraRadera
  3. Dessa ska jag göra till helgen! Ser ljuvligt smaskiga ut :-)

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! :)

    dessa blev riktiga gottegrismuffinsar :)

    SvaraRadera