söndag 8 april 2012

Vaniljcupcakes och små hjälpredor i köket :)


Till dessa cupcakes har jag använt Grundrecept glutenfria ljusa muffins men bytt ut vaniljsockret mot 2 msk snabb-marsanpulver.

Dessa fyllde jag med en klick drottingsylt som jag blandade med lite grädde.
Frostingen är en creem cheese-frosting med vaniljarom i.

I veckan var jag och barnen och hälsade på min bror med familj. Jag hade med mej muffinsen och lite grejer så att tjejerna fick göra cupcakes


Koncentrationen var på hög nivå och det finns stora förhoppningar om att de kan gå i mammas/fasters fotspår med intresset för bakning och dekorering :)

Nöjda tjejer med sina fina cupcakes :)


Hoppas ni haft en skön påsk! Själv har jag jobbat, och ska snart åka till jobbet igen, så jag har inte hunnit baka nåt direkt, men mellan passen har man ju kunnat äta en och annan bit av detta smarriga Påskgodis

Glad fortsättning på påsken önskar jag er!

4 kommentarer:

  1. Snart tar de över ditt jobb , jätteduktiga ser de ut till att vara.

    SvaraRadera
  2. Ja de var jätteduktiga. De får inte ta mitt över mitt jobb helt, men de får gärna vara med och baka :)

    SvaraRadera
  3. Hej, d e väl på tiden ja lämnar ett spår efter mig nu (tror inte ja gjort d tidigare?) när ja en gång tassar omkring här titt som tätt. Har din blogg bland favoriterna på datorn, du har såna mängder me recept man vill testa. Den här helgen blir det snickersrutor.
    Så ja, tack för en super-blogg o ha d bäst!!

    SvaraRadera
  4. Tack för de fina orden loppan!! :)
    Alltid kul när ni besökare lämnar ett litet avtryck, det värmer! :)

    SvaraRadera