lördag 16 april 2011

Doptårtor till Jonathan

Puh, efter nästan två veckor, varav en på sjukhus, helt däckad så är jag på bättringsvägen så äntligen har jag kunnat bota lite av tårtabstinensen! :) Lyckligtvis är det ju inget som smittar någon annan denna infektion jag drabbats av.
Det har ju varit väldigt torftigt med både bakning och bloggande under "däckningsperioden" men nu ska det minsann bli ordning igen! :)

Fick den stora äran att göra tårtorna till Jonathans dop!

Tårtorna är gluten- och laktosfria. Ljusa bottnar, fyllda med chokladmousse och gräddvaniljkräm. Täckta med sugarpaste, dek i sp/fp.


Ljuset var ju inte det bästa att fotografera i så färgerna blev inte rikitgt lika klara som i verkligheten. Har ju varit en hel del rosa den senaste tiden så det var kul att göra blått nu :)


All lycka i livet önskar jag dej Jonathan! :)

13 kommentarer:

  1. Vad roligt att du är så frisk att du kan baka igen. :) Fina tårtor med härliga blommor, och speciellt den lilla dopklänningen tyckte jag om!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att höra att du är på bättringsvägen. Skönt att du kan och orkar tårta lite. :-)
    Tårtorna är jättefina!

    SvaraRadera
  3. Härligt att det börjar ordna upp sig med hälsan! Tårtorna är helt underbara, särskilt den lilla bebisen är helt bedårande söt!

    SvaraRadera
  4. Tack tack för de fina kommentarerna "stök i kök", Tove, Erika och Ida!

    kram

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att du äntligen är på g igen, jättefina tårtor du gjort!

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket Linda!

    ja nu går det äntligen åt rätt håll med hälsan! :)

    SvaraRadera
  7. Min dotter döptes oxå 16/4-11. Jag gjorde tårtorna själv o hämtade inspiration från dig.
    Du är jätteduktigt, de är såå fina!

    SvaraRadera
  8. Tack tack, vilken fin komplimang milla! :)

    SvaraRadera
  9. Oj de här har jag tydligen missat...supersöta tårtor! Gillar speciellt blommorna, väldigt fina och alldeles magont mycket.

    SvaraRadera
  10. Tack tack Maria! :)

    hoppas de som åt dem inte fick magont... antar att det är t9 som spelar ett spratt med orden där.. ;)

    SvaraRadera
  11. De är underbart fina Annica! Gillar dekorationerna och hur du har placerat dem väldigt mycket =) Inte kul med sjukhus, skönt att du är på bättringsvägen!!

    SvaraRadera
  12. Tusen TACK Hanna!

    nej sjukhus är inget vidare, hoppas både du och jag kan hålla oss därifrån nu! :)

    SvaraRadera