måndag 14 februari 2011

Tårta till fotografering

Jag fick en förfrågan om att göra en tårta till en fotografering, och det lät ju spännande så det var svårt att tacka nej!
Tusen TACK Anna för att du tipsade din vän om mej! :)

Denna är gjord på s.k dummies, dvs den är inte ätbar, utan bottnarna är gjorda av frigolit. Jag tyckte dock att de var nästan svårare att arbeta med än vanliga bottnar, som ger med sig lite och är formbara..
Täckt och dek med sugarpaste.


Jag fick en bild från tjejen som ska ha den till fotograferingen, med önskemål om hur tårtan skulle se ut, så om nån av er känner igen tårtans utseende så hoppas jag det är okej att vi lånat designen! :)

Ska inte avslöja vad tårtan ska användas till, men ni får hålla utkik framåt våren och se när bilderna från fotograferingen publiceras! Ska bli väldigt spännande att se tycker jag!

Ta hand om er så här på Alla Hjärtans dag! kram

12 kommentarer:

  1. Oj vad spännande, och så snygg "tårtan" blev - stilren.
    Har också arbetat med dummies en gång. Ett tips är att fukta frigoliten lite, så går det lättare. Fick det tipset från en "riktig" tårtmakerska. Ja vi är ju så klart också riktiga, men du förstår vad jag menar.. ;)

    SvaraRadera
  2. Så fin tårta, elegant! Skall verkligen bli spännande att se var den hamnade. :-)

    SvaraRadera
  3. Oj, vad fräck.. jätte snygg.. rosetten blev jätte snygg..

    SvaraRadera
  4. Spännande det ska blir =)! Det är ju mina favorit färger. Så den är mera än underbar. fick man lite insperation om hur en studenttårta ska se ut =). Grannen

    SvaraRadera
  5. Så snygg tårta, och vad roligt uppdrag att få! Förstår att du inte kunde tacka nej :-)

    SvaraRadera
  6. Så spännande och tårtan blev himla fin

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket Johanna, Tove, Carola, grannen, Linda och Linda! :) Ser med stor spänning fram emot publiceringen sen!

    Johanna, tack för tipset!! Klart att vi är riktiga tårtmakerskor, även om vi inte gått nån utbildning ;) Jag penslade på lite vatten, men var nog lite för försiktig.. Nästa gång får jag nog fukta dem lite mer!

    SvaraRadera
  8. Den blev jättesnygg, verkligen stilren och vacker!
    Nu är man nyfiken på vad bilderna ska användas till :)

    SvaraRadera
  9. Vacker och stilren! Älskar svart-vitt.

    SvaraRadera
  10. Vad fin tårta! Svart och vitt är alltid ett säkert kort :)

    SvaraRadera
  11. Tack Angelica!
    Svart och vitt är en klockren kombination, både på tårtor, inredning och kläder ;)

    SvaraRadera