måndag 3 oktober 2011

Sempers Piruett med choklad


Det kom ett paket med prover på sempers nya produkter i det glutenfria sortimentet. Förutom dessa piruett med chokladsmak innehöll det två olika flingsorter. Kommer en utvärdering på dem inom kort.

Vad tyckte då sonen om dessa kakor? Jo, han tyckte de var jättegoda!
Vi har sedan han fick glutendiagnosen för ett drygt år sedan letat efter någon motsvarighet till ballerinakexen, och dessa smakade lika gott tyckte han!
Tack Sempers för att ni tagit fram dessa kex, och tack för smakproverna! :)

7 kommentarer:

  1. Jag har också testat dessa kakor och de är ju faktiskt helt ok.
    Svägerskan är glutenintolerant så nu blir det lite roligare att bjuda henne på fika :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att de är supergoda :)

    SvaraRadera
  3. var tvungen att provsmaka en och tyckte också att de var väldigt goda i smaken!

    Kanon att det tas fram nya produkter så alla kan njuta av gott fikabröd! :)

    SvaraRadera
  4. Hmmm... Jag är inte lika nöjd som tidigare kommentatorer. Svag chokladsmak och tycker de är otroligt söta. Glutenfria kopior är oftast en besvikelse och här kunde det nog inte bli annat. Ballerinakexen var min favorit sen barnsben. Anne

    SvaraRadera
  5. Vad bra att han gillade dessa lika mycket som orginalet och jättebra att de kommer fler alternativ. Måste vara svårt när någon blir glutenallergiker, blir väl en omställning kan jag tänka mig men jättekul att de finns mer att välja på. Hade en styvsyster som var som din son för flera år sen och då fanns de ju knappt något att välja på i "glutenhyllan" nu när jag gick förbi häromdagen så reflektera jag över att de finns mycket mer än då.. :)

    SvaraRadera
  6. Vad synd att du inte gillade dem Anne.
    Det vi hade synpunkter på var storleken, de är ju så pass mycket mindre än t ex vanliga ballerina (och mycket dyrare...)

    Milli, ja det är ju en stor omställning i början och man får läsa på varenda pryl man köper. Har hänt otroligt mycket de senaste åren på glutenfria fronten i affärerna. Har en kompis som har gluten och när hon skulle komma hem för några år sen på fika fick jag leta bra länge innan jag hittade nåt jag kunde servera henne. Nu får hon ju alltid hembakat när hon kommer :)

    SvaraRadera
  7. är själv glutenallergisk, varit det sen 1999, var då 15 år.

    när jag såg att semper skulle komma med glutenfria "ballerinakex" blev jag jätteglad! och häromdagen köpte jag sempers kex med chokladsmak! väldigt goda

    glutenfria "ballerinakex" är det jag mest har saknat i kakväg!

    men nu finns det änligen!

    SvaraRadera