fredag 30 november 2012

Vintrig tårta till Beatrice

Med väldigt kort varsel blev denna födelsedagstårta till Beatrice till..

Nu har det snöat väldigt mycket hos oss här det senaste dygnet så det fick bli vintertema på tårtan
Beatrice ville att tårtan skulle vara täckt med marsipan istället för sugarpaste, och det som fanns hemma i den vägen var den julröda.

 

Summa: en vintrig tårta med julkänsla :)


Tårtan består av glutenfria vaniljbottnar, fylld med chokladmousse och tiramisumousse.
Täckt med marsipan, dek i sp

Stort Grattis på födelsedagen Beatrice!

2 kommentarer:

  1. Jag vill bara säga tack till din blogg! Jag tål inte gluten så när jag ska baka något kollar jag upp recept på din blogg! Har alltid blivit lyckat resultat! Du är hur duktig som helst! Idag ska vi ha kalas för min sambo, då blir det lakrits/citron cheesecake samt en chokladtårta, båda från din blogg =)

    SvaraRadera