torsdag 27 januari 2011

Pensionsdax-cupcakes

Idag går min pappa i pension, efter ca 40 år på samma ställe!! Kan förstå att man tycker att det känns lite konstigt att gå hem efter alla dessa år! Jag tycker det har känts lite lustigt när man gått hem på mammaledigheterna och veta att man ska vara ledig i över 1 år ju... :)

Han vill bjuda sina kollegor på lite gott fika, och då fick det bli dessa cupcakes:



Vaniljmuffins med blåbärsmousse. Täckt och dek med sugarpaste.

När pappa fyllde år i våras bjöd han på denna tårta och han ville att temat med § (paragraftecken) skulle gå igen i dessa cupcakes eftersom de träffar på en och annan § i arbetet.. :)


Lycka till som pensionär lilla pappa! Barnbarnen kommer nog se till att du inte blir sittandes och rulla tummarna ;)

8 kommentarer:

  1. Barnbarnen tar ju mycket tid :-) Fina cuppisar!

    SvaraRadera
  2. Vad fina de blev, det syns att du lagt ner en hel del arbete.

    känns overkligt att tänka på pension redan nu, men på mitt jobb är det en del som jobbat så länge också...men men en bit kvar för oss :-)

    SvaraRadera
  3. Ja det måste verkligen kännas konstigt, tur att barnbarnen finns :-) fina cupcakes du gjorde till honom!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Bakverk och Fikastunder, Maria och Linda!

    Ja barnbarnen blir glada nu när det finns möjlighet till mer morfarstid!

    Ja, det är ju ett tag kvar för oss Maria, men tiden går fortare ju äldre man blir sägs det ju så snart kanske det är dax att börja planera mina pensionscuppisar ;)

    SvaraRadera
  5. Vilka fina cupcakes han fick med sig till jobbet. Hoppas han får en trevlig tid nu som pensionär och i och med det också mer tid för sina barnabarn. :-)
    Jag önskar att min och min mans föräldrar bodde nära oss. De är pensionärer men bor 15 ocoh 30 mil bort vilket gör att det blir inga spontanbesök direkt.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Tack Erika!

    Vad synd att de bor så långt bort! Jag har förmånen att ha mina föräldrar på riktigt nära håll, nån kilometer bara, så det blir ju ett och annat spontanbesök :)

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Oj så fina! Paragraferna är jättelyckade, smart att göra dem av S (för så har du gjort, eller hur?), måste komma ihåg den idén! :-)

    SvaraRadera
  8. Tackar Tove!
    japp det är 2 st S som fått bilda §-tecknen :)

    SvaraRadera