söndag 2 januari 2011

Vit chokladfrosting med vanilj

Denna frosting har jag använt flitigt nu ett tag. Så god ihop med både pepparkaksmuffins och chokladmuffins.

Hoppas verkligen att marabou väljer att ha kvar denna choklad i sortimentet även om den är tänkt att bara vara över vintern! Vit choklad med vanilj! Mmmums! Den är underbart god, både att använda i bakverk, frosting eller helt enkelt äta som den är! :)


180 gr (1 kaka) marabou vintervit
200 gr philadelfiaost
50 gr smör
2-2½ dl florsocker ( man får testa sig fram till man får den konsistens man vill ha. Ska man ha det som tårtfyllning kan man minska mängden lite)

Smält chokladen i vattenbad och låt den svalna lite.
Vispa ihop philadelfiaost, smör och florsocker.
Tillsätt den smälta chokladen och vispa ihop.

6 kommentarer:

  1. Jag älskar vit choklad. Tyckte först inte om Vintervit, men efter några tuggor så ångrade jag mig och nu har jag handlat den flera gånger. :-)
    Har dock inte bakat med den ännu.

    SvaraRadera
  2. Tack Annica- detta ska jag testa =) ja, hoppas verkligen att de tänker ha kvar den vita chokladen!
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag är oxå helt galen i den chokladen, så fort jag öppnar den kan jag inte sluta äta... känns som den blivit succé så då vore det ju dumt av dem att ta bort den.
    Jag måste prova ditt recept, ser jättegott ut!!!

    SvaraRadera
  4. Denna chokladen är verkligen jättegod! Har också bakat en del med den och hoppas den stannar året runt i butikerna!

    SvaraRadera
  5. God fortsättning!
    kram...Sana made by love

    SvaraRadera
  6. Hoppas att marabou ser detta och inser att vi är många som gillar denna choklad :)

    Denna frosting är underbart god!

    tack sana, önskar dej detsamma!
    kram

    SvaraRadera