måndag 18 mars 2013

Tårta med extra allt :)

I fredags fyllde jag år, så i helgen har vi haft lite kalas för att fira detta.. :)

Eftersom det ätits en och annan sugarpastetårta i detta hushåll ville jag göra nåt som var helt fritt från just sugarpaste..
Min kompis Anna tipsade om en variant av denna tårta, och det lät så sjukt gott att jag var tvungen att testa den helt enkelt :)

 
Tårtan består av digestivebotten, vaniljpannacotta, kladdkaka med mörk choklad och jordgubbsmousse
Dek med jordgubbar och smält mörk choklad

 
kan säga att det var helt galet gott och vi fyllde kalorikvoten för flera veckor framöver.. :)
 
Ska ladda upp lite mer bilder från mobilen så att ni får se de olika lagrena lite bättre. Recepten kommer också läggas upp inom kort

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vilken underbar tårta!

    Nina heter jag och driver idag en blogg på FEMME.SE och kanske känner man också igen mig från programmet "Hela Sverige Bakar".

    Jag vill tipsa dig om en bakutmaning som jag har på min blogg. Du hittar den här: http://www.femme.se/niiinis/2013/03/18/den-stora-bakutmaningen/

    Vore roligt om du ville bara med?!

    Ha det fint så länge!

    MVH Nina Hermansen

    SvaraRadera