måndag 21 juni 2010

Annorlunda fyllning i jordgubbstårtan?

I den "tradionella" jordgubbstårtan tycker jag att det ska vara vaniljkräm, men jag måste säga att limekrämen jag fick tipset av från en jobbarkompis lät väldigt gott med!!

Lime & jordgubbar är en kanongod kombination, så även om det inte blir lime i midsommartårtan kommer jag absolut att göra den i nåt av mina bakverk!

Limekräm

4 äggulor
1 1/4 dl socker
rivet skal från 1 lime
2 msk limesaft
2 dl grädde

Lägg äggulorna och sockret i en kastrull.
Tillsätt limeskal och saft.
Låt sjuda på svag värme tills den börjar tjockna.
Låt svalna.

Vipsa grädden.
Vänd försiktigt ner limekrämen i.

Kan även tänka mej att denna limekräm passar bra till jordgubbscupcakes, eller att som den är ihop med jordgubbar.. mmums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar