söndag 20 mars 2011

Cake Pops

Cake Pops är nåt jag länge velat testa att göra, och igår hittade jag påsen med kaksmulor från denna glutenfria sockerkaka i frysen som var avsatt till just Cake Pops så då fanns det ju inget att tveka på :)

Jag tog ca 230 gr smulor och blandade med 1 msk kakao och ca 50 gr philadelfiaost.
Smeten fick stå kallt en liten stund innan jag rullade till bollar och satte på pinnar och doppade dem i ca 100 gr choklad.
Det var lite svårt att få bollarna helt runda eftersom jag fortfarande är skadad i ena handen, men till nästa gång blir de nog lite finare i formen.. Pga skadan gjorde jag inte heller klart hela satsen, men jag kan tippa på att man får ut ca 20 cake pops av den mängden.


Med dessa Cake Pops passar jag på att gratulera min bror och hans fru som fick en till liten flicka häromdagen! Många Grattiskramar till lilla Lea!

5 kommentarer:

  1. Vad himla gulligt =D

    Jag tänkte passa på och tipsa dig om en tävling på min blogg, man kan vinna ett set utstickare att dekorera cupcakes och tårtor med =D

    Kom gärna förbi och kika!

    Trevlig helg!
    /Nellie

    SvaraRadera
  2. Vilka söta! Och vilket välkomnande till världen, små smarriga cakepops :-)

    SvaraRadera
  3. Tack Nellie och Hanna!

    Nu är jag med i tävlingen Nellie :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till lilla Lea! Såg bilder på henne och hon är redan väldigt lik sin syster må jag säga :-)

    Fina cake pops du har gjort till henne! :-)

    SvaraRadera
  5. Tack Lisa! :)

    Jag är stolt faster till den lilla sötnosen, och ja de är inte helt olika systrarna, förutom att lilla Lea har massa hår... Storasystar hade ju samma frisyr som sin far upp till 1½ års ålder ;)

    SvaraRadera