söndag 19 januari 2014

LCHF-muffins

Dessa cupcakes kan man njuta av även om man föröker hålla igen lite på kalorierna.. inte varje dag kanske, men nån gång kan man ju vilja ha något smarrigt till fikat :) 
Jag valde dessutom att göra mina i miniformat för de blir ganska mäktiga, speciellt om man serverar med en klick grädde och lite bär :)

 
2 ägg
100 gr smör
100 gr mörk choklad 70%
3/4 dl grädde
½ tsk vaniljpulver

Vispa äggen fluffiga
smält smör, ta av från värmen och smält ner chokladen i
Tillsätt grädden och vaniljpulvret i äggen och vispa en stund
tillsätt sedan smörblandningen i smeten och vispa ihop ordentligt.

Fördela smeten i formar, fyll inte mer än halva former
Grädda i 175* 7-9 min

Låt kallna och servera med en klick grädde och lite bär.
Jag har dekorerat mina med en sugarpastesnöflinga, men den kan man ju ta bort om man följer strikt lchf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar