torsdag 27 maj 2010

Smarriga chokladmuffins

Ofta när jag gör chokladmuffins använder jag ungefär samma grundrecept och varierar sedan "smaksättningen" efter tycke och smak.
Hackad mjölkchoklad med daim, riesenkolor eller choklad med nougat är några exempel på de olika varianterna.

I dessa som jag bakade häromdagen testade jag nåt nytt, nämligen att använda plopp! La en ruta i muffinsen och sedan en till ruta ovanpå när de var färdigbakade. Chokladen fick smälta lite innan jag bredde ut den och strödde över lite kokos.



Grundreceptet hittar du i mitt receptgalleri, sen är det bara att lägga till din favoritchoklad.
Nästa gång jag bakar chokladmuffins ska jag testa med marabous senaste tillskott i godishyllan, nämligen Polka! Kan tänka mej att det blir en sån där muffins man måste förvara i en burk med hänglås på.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar