fredag 7 oktober 2011

Kladdkakecupcakes med lakrits

Först ut i raden på Det ultimata lakritstestet är dessa kladdkakecupcakes med lakrits.

Kladdkakemuffinsen har sitt ursprung i Leilas a piece of cake, men istället för vanlig mörk choklad har jag använt mörk choklad med salmiak från Anthon Berg. Jag har även bytt ut det vanliga mjölet till glutenfri mjölmix.
Muffinsen sjunker ihop när man tar ut dem ur ugnen, så det blir en stor grop att fylla med något gott :)

Frostingen består av mascarponefrosting. Jag valde att inte smaksätta den med lakrits och tog istället saltlakritsflakes som dekoration.

här hittar ni recepten.

8 kommentarer:

  1. Låter väldigt gott! Jag måste nog ta och testa på detta nästa gång jag bakar. :)

    SvaraRadera
  2. Tack Maria!
    De blev väldigt smarriga, men man kan nog spetsa på lakritssmaken lite genom att blanda lite saltlakritsflakes i smeten med :)

    SvaraRadera
  3. Ser supermumsigt ut, älskar lakrits :-)

    SvaraRadera
  4. Åååå.. mer lakrits recept.. me like <3 jag såg lakritspulver med jordgubbssmak (hokeypulver) har du testat den?

    SvaraRadera
  5. Glömnde att skriva att blommorna blev skitsnygga.. snyggt med det lila och lite metallikfärgen ihop med det svarta

    SvaraRadera
  6. Tack Linda, Carola och Sandra! :) Kan rekommendera er att testa detta recept, mmmums :)

    Carola, det lät ju väldigt gott, det har jag inte testat. än.. :)

    SvaraRadera
  7. De var jättesöta! Vilken cool kombination. Måste pröva det ngn gång.

    SvaraRadera