söndag 27 januari 2013

Fredagsfika och instagram..

Oj vad jag slarvat med uppdateringar här på bloggen! Här kommer dock lite nytt..
I fredags var min goa vän Virre här och då bjöd jag på dessa cupcakes:

 
 
Det är chokladmuffins med after eight i som är toppade med en creem cheese chocolate-frosting.

Till ca 12 muffins
100 gr smör
1 dl turkisk yoghurt
ca 15 after eight-plattor
2 ägg
1½ dl socker
1 tsk bakpulver
½ tsk vaniljpulver
1 msk potatismjöl
2½ dl glutenfri mjölmix (finax röd) alt samma mängd vanligt mjöl
2 msk kakao

Smält smöret, ta av från plattan och smält ner after eighten. Låt svalna lite
Tillsätt yoghurten.
Vispa ägg och socker poröst
Blanda de torra ingredienserna och vände ner växelvis med smörblandningen
Häll upp i formar
Grädda i 200* mitt i ugnen ca 15 min

Låt kallna

Creem cheese chocolate-frosting
1 dl vispgrädde
1 knivsudd bakpulver
1 burk, 160 gr philadelfia marabou choklad
2½ dl florsocker

Vispa grädde ihop med bakpulver
blanda ihop philadelfiaost och florsocker
Vispa ihop med elvisp på låg hastighet till fluffig konsistens och spritsa på muffinsen.
Jag dekorerade med ett vintrigt strössel


 
Nu finns jag även på instagram! annicaken heter jag där, om du vill följa mej :)




1 kommentar:

  1. Vad roligt att du skaffat instagram, det gjorde jag nämligen i veckan (bakasockerfritt)! Snygga cup cakes!

    SvaraRadera