onsdag 14 juli 2010

Beautiful blogger award



När man fått utmärkelsen bör man
- kopiera in award-bilden i sin blogg för att visa att man fått den
- tacka och länka till den som nominerade en
- nominera sju andra bloggare och länka till dem
- berätta sju intressanta saker om sig själv

Tack snälla Hanna med sin underbara blogg Bakfnatt för denna nominering!! Jag blev verkligen glad!!

Tillägg: Har även fått en nominering av
Marias Baksida
Tack snälla!! Det värmer med sån uppskattning!

Lite fakta om mej själv:

1. Bor tillsammans med man och tre barn, 2,6 & 9 år gamla, som trots sin busiga läggning förgyller min vardag.

2. har en stor passion för choklad, vilket säkert märks i mina bakverk..

3. jag och en kompis jobbade extra i ett ostkaksbageri när vi var unga. Med obegränsad tillgång till ostkaka, som vi minsann såg till att utnyttja, gjorde detta att jag aaaaldrig mer kommer äta ostkaka i mitt liv.

4. Som kontrast och dubbelmoral till allt mitt bakande läser jag väldigt mycket om kropp och hälsa. Just nu har dock sötsuget övertaget över karaktären, men detta ska rådas bot på inom en snar framtid!

5. Mitt värsta skräckminne vad gäller bakning är när jag som 16-åring började inom hemtjänsten och kom hem till ett syskonpar och skulle baka bullar. Jag hade aldrig bakat kanelbullar innan och systrarna var väldigt noga med att det av degen skulle bli exakt 60 bullar av exakt samma storlek. Det var bara att bita ihop, låtsas som om jag inte hade gjort annat än baka kanelbullar och försöka ignorera att systrarna noga övervakade arbetet hängandes över varsin axel.. Många gånger under proceduren fick jag bita mej i tungan kan jag säga...
Fråga mej inte hur det gick till, men ett par svettiga timmar senare, doftade deras kök väldigt gott av just 60 hyfsat jämnstora kanelbullar. Puh!

6. Är väldigt mycket badkruka, men älskar att tillbringa delar av sommaren vid havet i Falkenberg.

7. Jag har en dröm om att nångång i framtiden kunna starta ett eget "tårteri"


Det finns ju så många bra bakbloggar, och flera av dem som jag vill nominera har redan fått en nominering, men är dock värda en till :)

Tårtkalas
malin gör fantastiska tårtor

Cakesandcups
Min vän Anna, som ledde in mej på tårt& cupcakesbanan! TACK!!

Olgas Cakes
Olga, som gör jättefina tårtor och som delar med sig av mycket bra tips och ideér!

Sockerblomman
Kristin, som bakar allt från tårtor till bröd

Bakglädje
Erika som bakar massvis med gott. Har redan fått denna nominering, jag vet, men är värd en till :)

Söta saker
Tea som gör allt möjligt gott

Kakbiten
Jättesöta cupcakes!

10 kommentarer:

  1. Så roligt att läsa lite om dig Annica! =)

    SvaraRadera
  2. Tack Hanna! tyckte det var intressant att få läsa om dej med, och lära känna personen bakom de fantastiska bakverken lite bättre :)

    vet du vad jag gör för fel som inte får alla länkar att fungera??

    SvaraRadera
  3. Nej men... Tack så mycket, vad glad jag blir! Vad gullig du är. :-)

    SvaraRadera
  4. Hej, Tack för de snälla orden :) Härlig blogg som du med har. kram

    SvaraRadera
  5. Erika & Malin ni är väl värd den :)

    Tack för komplimangen om bloggen Malin! :)

    SvaraRadera
  6. Jag glömde ju skriva att jag gjort ett tillägg i mitt "Beautifil blogger award"-inlägg med länk till dig också.

    SvaraRadera
  7. Tack så jättemycket för nomineringen, Annika! Jag blev så glad!

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du uppskattade den Olga! :)

    SvaraRadera
  9. Tack så mycket för nomeneringen, vad gulligt av dig!

    SvaraRadera