onsdag 21 juli 2010

Födelsedagspicnic

I vår familj är det väldigt många födelsedagsbarn i juni/juli, så mååånga kalas blir det..
Det har blivit lite av en tradition att ett av kalasen blir en picnic i stadsparken.
Jag brukar, inte helt oväntat kanske, ansvara för sötsakerna på denna picnic :)

Idag blir det chokladcupcakes. En omgång med polkagris och en med daim. Toppade med mjölkchokladfrosting.

Har gjort mest fluff innan att spritsa på cupcakesen, men blev väldigt sugen på att testa frostingen med mjölkchoklad som jag såg på Erikas blogg Bakglädje

Min blev dock väldigt lös så jag fick ta en hel del extra florsocker i, så det blev lite sött, men väldigt gott ändå :)


Många cupcakes blir det...

8 kommentarer:

  1. Så mysigt att fira med picknick!! Ser väldans gott ut =)co

    SvaraRadera
  2. ser väldigt gott ut, choklad är aldrig fel

    SvaraRadera
  3. Jag är barnsligt förtjust i daim, så jag hade garanterat gillat dina sötsaker :-) Mjölkchokladfrostingen tyckte jag också var söt, men kan lättas upp men en liten hyllning i muffin (jag har hittills bara provat lemon curd.

    SvaraRadera
  4. Ja Hanna det är väldigt mysigt med picnic! Alla kalas blir ju gärna rätt lika så det är kul att göra nåt 'annorlunda' :)

    SvaraRadera
  5. Helt rätt Cupcakesfluffan, choklad är aldrig fel :)

    SvaraRadera
  6. Ja Erika, daim är ju så gott och i muffins gör det sig verkligen helrätt! :) kanske inte är helt fel att bryta av det söta med lemon curd! Det får jag ta och testa!

    SvaraRadera
  7. Vad gott det låter med daim i muffins - måste jag testa någon gång. Säkert blir det sött, men ibland är det ju så gott med bara en massa sött ;-)

    SvaraRadera
  8. Ja det är jättegott med daim i muffins Maria. Tycker jag absolut du ska testa! :) Och ja, visst är det så gott med sött! Alldeles för gott... ;)

    SvaraRadera