lördag 10 juli 2010

Bröllopstårtor till Stina & Emil!

Idag gifter sig en f.d arbetskamrats dotter, och jag fick den stora äran att göra bröllopstårtorna!

I värmen ville jag inte ha tårtorna framme för länge, så tyvärr kunde jag inte ta så mycket bilder på dem. Än så länge får ni nöja er med bild på tre av de sex tårtorna när de var klara för leverans.

Hoppas att någon av bröllopsgästerna tar någon bild på tårtorna när de står på ställningen och att jag får ta del av de bilderna sen :)

Önskemål från brudparet var att istället för blommor skulle det vara ett ax på, eftersom (enligt bruden i allafall) så är brudgummen lite "bonnig".. :)

Tårtorna är fyllda med hallonmousse och chokladmousse, dek med sp.

Stort Grattis till Stina & Emil på er stora dag!!


18 kommentarer:

  1. De ser jättefina ut. Jag förstår om du inte vill ha dem ute i värmen för länge. Det vore synd om de svettas sönder bara för att man vill ha ett foto.

    SvaraRadera
  2. Tack Erika och CupCakesfluffan! Ja man vill ju helst att de ska se fina ut när man lämnar dem Erika. Hoppas att jag får några fina bilder att dela med mej av :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bröllopstårtor! kram

    SvaraRadera
  4. Tack Linda! Hoppas allt är bra i sommarvärmen! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken vackert bröllopstårtor!!

    SvaraRadera
  6. SV: TACK! Ja jag är väldigt nöjd med mina kartonger. Det känns lite bättre att leverera cupcakes då :)

    Och du, vilka vackra bröllopstårtor!! Så himla stilrena och enkla, men ändå så vackra.

    SvaraRadera
  7. Annica!! De är jättefina, dina bröllopstårtor!! Kul med lite annorlunda dekoration också =) Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  8. Vad glad jag blir över all positiv respons!!

    Tack Angelica! förstår att du är nöjd med kartongerna! :)

    Tack Hanna!! ja det kändes lite ovant att göra nåt annat än blommor, men det är ju kul när brudparet har lite egna önskemål så tårtorna blir mer personliga :)

    ha en skön dag ni med, i denna ljuva sommartid :)

    SvaraRadera
  9. De blev jättefina =)

    Vad kan jag säga.. jag ÄLSKAR ju att dekorera och då måste man baka en massa ;-)

    SvaraRadera
  10. Tack Lisa! Ja det är sant, mycket baka blir det här med... håller just nu på med förberedelser inför nästa storprojekt. Har gjort ca 100 blommor, men det är nog inte ens hälften av vad som kommer behövas till tårtorna.. Puh, lite svettigt i denna värme kan man säga ;)

    SvaraRadera
  11. Haha kul att det blev lite personligt med axen. :) Jättefina är dem.

    SvaraRadera
  12. ja det var kul att få göra bröllopstårtor med lite personlig touch :)
    Tack Yasemin!

    SvaraRadera
  13. Hej Annica, Tack för dina fina tårtor på Stina och Emils bröllop.
    De var jättefina och det blev så festligt när de tog första biten.
    Många av gästerna har kommenterat ,"vilka goda tårtor".
    Jag har några bilder på kameran men behöver hjälp att lägga in dem.
    TACK än en gång. Siv

    SvaraRadera
  14. Jättekul att de blev uppskattade Siv!!
    Tack för att jag fick äran att göra tårtor till Stina & Emil på deras stora dag!!

    SvaraRadera