måndag 19 juli 2010

Tårtbitsuträknare

Det är inte alltid så lätt att beräkna antal bitar för en tårta, det beror ju lite på om det är ett fikakalas med mycket annat gott innan tårtan kommer fram, om man "bara" ska äta tårta, eller om man ska äta den efter en trerätters t ex. Även vilka gäster som är bjudna kan ju ha inverkan på hur många bitar det blir... ;)

Jag använder mej av denna sida till hjälp när jag ska räkna ut antal bitar en tårta ger:
Tårtbitsuträknare

Idag bakas det för fullt i mitt kök. 3 tårtbottnar har det blivit hittills. En laddning muffins står sedan på tur. Lika bra att passa på när ugnen är varm och solen är någon annanstans än här. :)

2 kommentarer:

  1. Sökte på tårtbitsuträknar, och så hittade jag din blogg :0) Kul! Jag måste bara fråga vad du använt för vit glitter färg till muffisarna du har högst upp på dina sida? Var så fint! Mvh Susanne

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittat till min blogg Susanne! :)

    Färgen heter Pearl, metallicfärg från QFC, Squires kitchen. Finns på tårtdecor.

    SvaraRadera