lördag 4 september 2010

dessert med jordgubbsmousse & chokladmousse

Ikväll ska vi passa på att njuta av det vackra vädret och grilla! Vildsvin, som min man la i en god marinad igår står på menyn! Mmmmums!
Eftersom han står för maten så är det ju inte mer än rätt att jag fixar något gott till dessert, eller hur?

Mousse är ju väldigt gott och lagom lätt efter en "stabbig" måltid. Tipset som finns på Erikas blogg Bakglädje om hur man spritsar två olika frostingar kom väl till pass när jag gjorde denna dessert med jordgubbsmousse & chokladmousse.
Vissa kanske skulle kalla oss frossare, men jag väljer dock att kalla oss livsnjutare! :)

Ungarna fick en liten klick som smakprov och deras omdöme var "Supergott!!" :)

4 kommentarer:

  1. Så mysigt ni verkar ha det du och din man =) Klart att man skall njuta av livet!! Desserten ser väldigt god ut, och jag tycker det är väldigt fint med två färger!

    SvaraRadera
  2. Klart man ska kalla det livsnjutare. Jag har smakat vildsvin en gång på restaurang och det var jättegott. Efterrätten låter helt klart supergod och fin blev den också. Vackert med chokladhjärtan på.

    SvaraRadera
  3. Tack Hanna, Erika & Linda! :)

    Kan säga att måltiden blev en riktig höjdare! Grillat vildsvin är fantastiskt gott och desserten var precis lagom efteråt!

    SvaraRadera