söndag 19 september 2010

Rulltårta med lövhög..

Hanna med bloggen Bakfnatt gör de mest fantastiska marsipanrulltårtorna du kan tänka dej! Denna vecka har hon haft hösttema och det är ju klart man blir inspirerad!
Jag gjorde en Rulltårta med marsipan för ett tag sen och la halva i frysen. Den tog jag fram idag, för man måste ju ha lite gott till kvällens valvaka :)
Resultaten blev denna rulltårta med lövhög. Tyvärr ville inte dekorationen jag gjort till mitten riktigt som jag ville, så det fick helt enkelt bli bara massa löv, som det är ute med andra ord..;)

Rulltårtan är fylld med grädde och hallonsylt. Täckt med en blandning av marsipan och sp med chokladsmak.

14 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger, superfin!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tårta. Höstens färger är så fina. Snygga höstlöv.

    SvaraRadera
  3. Jättefin tårta - jättefina färger!

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken effektfull och härlig rulltårta! Tycker det blev väldigt läckert med massor av små löv! Tack snälla söta du för dina fina ord och länkningen också, så glad jag blev =)

    SvaraRadera
  5. Tack tack, alla för era fina kommentarer! :) Hanna, du är en stor inspirationskälla! Tack! :)

    SvaraRadera
  6. De är så fina tycker jag ;) riktigt snygt med löv.

    SvaraRadera
  7. Rulltårtan är jättesöt, härligt med en massa färggranna höstlöv! :-

    SvaraRadera
  8. TACKAR Tove!!
    färgerna är ju härliga nu på hösten och är ju tacksamma att använda på bakverk. :)

    SvaraRadera
  9. Så härliga färger! Höstigt och fint :) Älskar de eldiga färgerna, som blev jättebra mot brun bakgrund.

    SvaraRadera
  10. Tack Cecilia!

    blev rätt effektfullt med den bruna sp´n.

    SvaraRadera